UPC w najnowszej reklamie porównuje maksymalną szybkość swojego internetu z TP i Netią. Może być ciekawy spór sądowy – mało który przedsiębiorca przyjmuje ze spokojem reklamę porównawczą prowadzoną przez konkurenta :). TP może nie spodobać się nawiązanie do ich popularnych maskotek: „Czy słuchasz serca, czy rozumu, internet UPC jest nawet 6 razy szybszy niż ten dostępny przez linię telefoniczną„.
W ew. postępowaniu kluczowe znaczenie zapewne będzie miała wykładnia przesłanki nieuczciwego wykorzystania renomy znaku towarowego lub innego oznaczenia odróżniającego konkurenta (art. 16 ust. 3 pkt 7 ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji). Może dowiemy się czegoś ciekawego. Konfrontacyjny sposób użycia cytowanej frazy pozwala mieć wątpliwości co do możliwości stwierdzenia, że zachodzi transfer pozytywnych skojarzeń związanych z maskotkami.