UPC: reklama porównawcza wraca do mody

UPC w najnowszej reklamie porównuje maksymalną szybkość swojego internetu z TP i Netią. Może być ciekawy spór sądowy – mało który przedsiębiorca przyjmuje ze spokojem reklamę porównawczą prowadzoną przez konkurenta :). TP może nie spodobać się nawiązanie do ich popularnych maskotek: „Czy słuchasz serca, czy rozumu, internet UPC jest nawet 6 razy szybszy niż ten dostępny przez linię telefoniczną„.

W ew. postępowaniu kluczowe znaczenie zapewne będzie miała wykładnia przesłanki nieuczciwego wykorzystania renomy znaku towarowego lub innego oznaczenia odróżniającego konkurenta (art. 16 ust. 3 pkt 7 ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji). Może dowiemy się czegoś ciekawego. Konfrontacyjny sposób użycia cytowanej frazy pozwala mieć wątpliwości co do możliwości stwierdzenia, że zachodzi transfer pozytywnych skojarzeń związanych z maskotkami.

Ten wpis został opublikowany w kategorii nieuczciwa konkurencja, porównawcza, reklama. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s