BGH: Użycie znaku konkurenta jako słowa kluczowego jest zgodne z prawem

The IPKat oraz Austrotrabant donoszą o niezwykle korzystym dla Google wyroku niemieckiego sądu najwyższego w sprawie, która była przedmiotem rozstrzygnięcia Trybunału Sprawiedliwości w sprawie Eis.de C-91/09.

Zdaniem niemieckiego Bundesgerichtshof (BGH) samo użycie znaku konkurenta jako słowa kluczowego, jeżeli ten znak lub odniesienie do niego nie pojawia się w reklamie, nie narusza prawa ochronnego na znak towarowy, jak również nie stanowi czynu nieuczciwej konkurencji.

Pierwsza konkluzja jest pokłosiem wyroków Trybunału, z którymi nie do końca się zgadzam. Wypowiedź dotycząca odmowy stwierdzenia naruszenia zasad uczciwej konkurencji może stanowić ciekawy argument przed polskimi sądami (polska ustawa o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji w dużej mierze stanowi wynik inspiracji jej niemieckim odpowiednikiem).

Trzeba przy tej okazji przywołać fragment opinii Rzecznika Generalnego w sprawie C‑323/09 Interflora (omawiana wcześniej na blogu), który stanowi kolejny argument przeciwko uznaniu użycia znaku jako słowa kluczowego za czyn nieuczciwej konkurencji:

„presenting a commercial alternative to the goods or services protected by a trade mark with a reputation should count as due cause in the context of modern marketing relying on keyword advertising on the internet” – pkt 99 opinii

Ten wpis został opublikowany w kategorii TS UE, znaki towarowe. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s