Reklama przynęta – przykład z UK

Bardzo ładny przykład praktyki typu reklama przynęta opisanej w art. 7 pkt 5 ustawy o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym:

reklama przynęta, która polega na propozycji nabycia produktu po określonej cenie, bez ujawniania, że przedsiębiorca może mieć uzasadnione podstawy, aby sądzić, że nie będzie w stanie dostarczyć lub zamówić u innego przedsiębiorcy dostawy tych lub równorzędnych produktów po takiej cenie, przez taki okres i w takich ilościach, jakie są uzasadnione, biorąc pod uwagę produkt, zakres reklamy produktu i oferowaną cenę

Właściciel brytyjskiego serwisu zakupów grupowych Groupola zachęcał do zapisania się do serwisu informując o możliwości zakupu telefonu iPhone za okazyjną cenę – niestety dostępnych było tylko 8 telefonów. Do serwisu zapisało się kilkanascie tysięcy osób. Więcej w komunikacie prasowym Office of Fair Trading.

Ten wpis został opublikowany w kategorii czarna lista, nieuczciwe praktyki rynkowe, Uncategorized. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s