Reklama Samsunga zbyt podobna do audycji Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji?

Prezes UOKiK wszczął postępowanie dotyczące reklamy telewizyjnej Samsung Electronics Polska.Wątpliwości Prezesa wzbudziły liczne podobieństwa pomiędzy reklamą przedsiębiorcy a audycjami edukacyjnymi Ministerstwa Cyfryzacji i Administracji.

Na pierwszy rzut oka podobieństwo na pewno dotyczy głównej bohaterki.

Urząd sprawdzi „czy reklama wprowadzała konsumentów w błąd poprzez sugerowanie, że jest częścią kampanii społecznej. W efekcie konsumenci mogą zdecydować się na zakup, którego nie zrobiliby, gdyby nie uzyskali mylącej informacji”.

Ciekawy jest też fakt podania w notatce prasowej informacji, że „postępowanie w sprawie praktyk naruszających zbiorowe interesy konsumentów powinno zakończyć się w terminie dwóch, a w sprawach szczególnie skomplikowanych trzech miesięcy od daty jego wszczęcia”.

Może to zapowiadać kolejne – po sprawie Lidla – postępowanie, w których urzędnicy będą pracowali na wysokich obrotach.

Szersze informacje o zakresie kampanii MAiC znajdziecie tutaj.

Ten wpis został opublikowany w kategorii nieuczciwe praktyki rynkowe, przeciętny konsument, reklama, UOKiK, wprowadzająca w błąd, zbiorowe interesy konsumentów. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s